Meditace

shutterstock_304698602

Pro koho jsou meditační setkání zamýšlena: v ideálním případě pro všechny, kdo už mají představu o tom, co je meditace. Alespoň laickou nebo nějakou svoji vlastní. Do té míry, že až přijde „zavřete oči a představte si…“ vědí, co mají dělat a naskakují jim vjemy.

Meditovat si mohou přijít vyzkoušet i úplní nováčci. Energie skupiny a mé vedení je většinou do meditace vtáhne. Zkušenost říká, že tak jeden člověk z dvaceti až padesáti se do meditace nedostane. Například proto, že má hodně silné sebeovládání. Nebo proto, že témata v nitru jsou příliš bolestná a ještě nenazrál čas je vytáhnout z nevědomí do vědomí a čelit jim. Někdo třeba nic nevidí, nemá za zavřenýma očima kino. Nevadí. Pozorujte výsledky. Často přijdou i u těch, co neviděli.

Jak meditovat? Každý po svém. Kdo medituje poprvé, berte to jako hru. Uvolněte se, zavřete si oči a nechte to plynout. Rozum postavte stranou. Buďte otevření, pozorujte, co fantazie přinese. Je dobré na chvíli vypnout vůli. Chtění a sebeovládání kazí výsledky. Vedou nás k soustředění, skrz které intuice nemůže proniknout.

Smyslem je dostat se hlouběji, za myšlenky. Do nevědomí. Tam, kam rozum nedosáhne. Tam uvedeme dění v chod. Uděláme změny uvnitř, se zavřenýma očima. Proto, aby se nám odzrcadlily ve vnějším světě. Kde se potom nemusíme tolik snažit. Okolnosti a situace se samy povolí, přeskládají. Protože vnější realita je odrazem našeho vnitřního nastavení.

Pokud máte zrovna psychicky těžší období, nechte seminář na jindy. Není nutné se snažit „uklízet“ v minulosti zrovna v době, kdy máme dost co dělat s přítomností.